Co je to Srovnávač cen zboží?
Cenový srovnávač, nebo-li vyhledávač zboží, případně zbožový srovnávač. Jedná se o webové služby, které porovnávají nabídky produktů z různých e-shopů.
Výhody vyhledávačů zboží
Zbožové srovnávače pomáhají:
- návštěvníkům (radí jim, ze kterých e-shopů nakoupit),
- e-shopům. Často jsou výborným výkonnostním kanálem a přinášejí vysoký konverzní poměr a nízké PNO.
Návštěvník již předem zná minimálně:
- cenu zboží,
- skladovou dostupnost.
I proto jsou zbožáky obecně tak výkonné. Pozor však na to, aby cena nebyla jediným argumentem. Závislost na cenových srovnávačích není z dlouhodobého hlediska dobrá strategie.
Většina vyhledávačů zboží má dnes již zpoplatněné služby.
Nejnavštěvovanější cenové srovnávače v ČR jsou Heureka a Zboží.cz. Patří k nim i Google Nákupy, díky největšímu světovému vyhledávači.
E-shopy platí např. za:
- cenu za proklik (jejich produkty se mají šanci posunout výše ve výsledcích vyhledávání),
- registraci e-shopu ve srovnávači,
- měsíční paušál za využívání služeb.
Pro registraci do vyhledávače zboží je nutný XML feed.