Co je to STDC?
STDC (See, Think, Do, Care) je framework, který pracuje se 4 nákupními fázemi. Tato metodika pomáhá s marketingovou propagací, vč. péče o již hotového zákazníka.
SEE
V této fázi je důležité, aby se lidé dozvěděli o vaší firmě.
Využití fáze SEE v PPC reklamě
Display reklama – obsahové kampaně cílené na témata, konkrétní umístění na oborových webech, zájmy apod.
THINK
V této fázi se potencionální zákazník rozhoduje, zda nakoupí. Vy mějte připravený obsah, který mu pomůže (např. článek, video apod.)
Využití fáze THINK v PPC reklamě
Návodné kampaně, které posílají uživatele na článek, který mu poradí. A samozřejmě nabídne vaše produkty.
DO
Rozhodovací fáze. Potencionální zákazník ví, že nakoupí. Hledá pouze KDE. Proto byste měli mít připravené dostatečné argumenty k nákupu.
Využití fáze DO v PPC reklamě
Výkonnostní kampaně. Zaměřené na prodej. U většiny účtu tedy majoritní část. Kromě klasické vyhledávací sítě, se pro e-shopy perfektně hodí produktové kampaně, či PLA. Doplněné dynamickým remarketingem oslovující návštěvníky, kteří nenakoupili.
CARE
Péče o stávající zákazníky. Snaha o opakované nákupy.
Využití fáze CARE v PPC reklamě
Remarketingové kampaně. Především tedy na lidi, kteří v minulosti nakoupili. Účelem je se jim po delší době připomínat. Kromě PPC reklamy jsou na tuto fázi výborné např. e-mailové kampaně. S pravidelnými personalizovanými newslettery stálým zákazníkům.
Další zdroje
- Michal Krutiš – See Think Do Framework od Avinashe Kaushika.
- MladýPodnikatel.cz – VIDEO: Michal Krutiš: Co je to SEE-THINK-DO-CARE a jak to využít ve svém marketingu?
- TyInternety.cz – Příručka marketéra: STDC – měření a vyhodnocování.
- Obsahova-agentura.cz – Jak využít STDC při tvorbě obsahu [4 vzorové tabulky].