Co je to USP nebo-li jedinečný prodejní argument?
USP – anglicky Unique Selling Propositon. Tedy jedinečný prodejní argument, nebo jedinečná prodejní vlastnost. Zásadní konkurenční výhoda.
Jak sestavit USP
Při vytváření USP si kladete zpravidla tyto otázky:
- Čím se můj produkt / služba liší od konkurence?
- Jaký má produkt přínos pro zákazníky?
- Proč si má zákazník koupit zrovna tento produkt?
- Proč si má zákazník koupit produkt zrovna ode mě?
Jedná se o fakta. Žádné obecné řeči. Buďte struční – máte jen několik sekund na to, abyste zaujmuli.
Pamatujte na to, že USP není výhoda, kterou má každý. Všichni mají výhodnou cenu a velké množství produktů skladem. Méně firem už ale nabízí:
-
- prodlouženou záruku 10 let,
- odovoz televize až domů, vč. zapojení,
- 24hodinová podpora,
- certifikát odbornosti apod.
Kde USP použijete?
- V PPC reklamě (v inzerátech). Dejte si USP dohromady ještě předtím, než začnete tvořit první kampaně.
- V Copywritingu. Tedy přímo v textech na webu.
- Na obalech, na krabicích, ale třeba i v rozhovorech.
Zkrátka všude tam, kde chcete představit svoji službu, produkt, ale i sebe – na pohovorech, volebních programech apod. Proč právě já?
Věnujte USP náležitou pozornost. Zaslouží si ji. Nikdy nebylo tak snadná jako dnes, odejít ke konkurenci.