Co jsou to vícekanálové cesty?
Vícekanálové cesty, nebo-li anglicky Multi-Channel Funnels. V Google Analytics jsou standardně všechny zásluhy připsané poslednímu zdroji, ze kterého návštěvník provedl konverzi.
V přehledu Vícekanálové cesty je možné zjistit:
- jaké byly předchozí zdroje,
- kolik času uplynulo mezi první interakcí a nákupem.
Vícekanálové cesty v Google Analytics
Konverzní cesty jsou k nalezení pod přehledem Konverze -> Vícekanálové cesty.
Trasy ukazují interakce mezi jednotlivými zdroji návštěv. Např.:
- placené vyhledávání,
- přirozené vyhledávání
- obsahová reklama,
- odkazující zdroje,
- sociální sítě…
Asistované konverze
V přehledu je vidět, kolik konverzí kanál vyvoval, vč. asistencí. Zároveň je zobrazena hodnota konverzí (pokud je web či e-shop měří).
Najčastější konverzní trasy
Nejčastější konverzní trasy ukazují, které zdroje se podílely na výsledné konverzi. Vč. hodnoty objednávek.
Mrkněte i na pojem Atribuční modely. Lépe pochopíte problematiku přiřazování konverzí jednotlivým zdrojům.