Jaký byl 7. ročník PPC Restartu?
Vytříbené technické přednášky se střídaly s marketingovými a vytvořily chutný koktejl. Nechyběla aktuální témata jako AI, Performance Max, nebo Google Analytics 4.
Byli jsme u toho. Tentokrát z pohodlí nové kanceláře. Mrkněte, jak se letošní akce vydařila. Níže najdete řečníky, kteří mě zaujali.
Obsah
- Ako vyškálovať PMAX tak, aby sme dosiahli dvojnásobný obrat? – Lukáš Hvizdoš
- Videoreklama na YouTube – přemýšlíme nad ní správně? – Ondřej Sláma
- Co musí o Google Analytics 4 vědět každý PPC specialista? – André Heller
- SATO aneb jak přemýšlet nad stavbou účtu Google Ads – David Janoušek, Jan Janoušek
- AI pro PPC: Mezi hypem a realitou – Ladislav Vitouš
- Zasáhněte svoji cílovou skupinu přesně a spolehlivě (i bez cookies) – Jiří Novotný
- Optimalizujte nejen kampaně, ale i sebe – Libor Mattuš
- Jsou PPCčkaři diamanty ve světě reklamy? – Petra Nulíčková
- Facebook Ads: Jak z rozpočtů vytěžit maximum i v roce 2023 – Aneta HemerováAI jako klíč pro efektivní marketing
Ako vyškálovať PMAX tak, aby sme dosiahli dvojnásobný obrat?
Lukáš Hvizdoš (6clickz)
Technická přednáška o optimalizaci Performance Max kampaně.
Hlavní tipy od Lukáše:
- Kontrolujte počet aktivních produktů.
- Produkty bez prokliků za posl. 30 dní si zaslouží extra kampaň.
- Testujte title jednotlivých produktů. Ohlídejte si klíčové slovo v názvu (např. Dlažba do kuchyně).
- Pozor na výkyvy:
- Výpadkem zdroje může prudce narůst útrata jiného kanálu (video), který navýší PNO.
- Změna v jiných kampaních může ovlivnit i PMax.
Prezentace: Ako vyškálovať PMAX tak, aby sme dosiahli dvojnásobný obrat?
Poučení: Nejen nastavení v Google Ads, ale i práce s feedem dokáže zlepšit výkon kampaně. Nezapomínejte na to.
Videoreklama na YouTube – přemýšlíme nad ní správně?
Ondřej Sláma (ondrejslama.cz)
Přednáška o tom, jak je důležité sledovat metriky u kampaní a pracovat s nimi.
Hlavní moto: S každou další sekundou u videoreklamy stoupá šance, že si ji zapamatujete.
Prezentace: Videoreklama na YouTube – přemýšlíme nad ní správně?
Poučení: Začněte více počítat. Nebo více používat Reach Planner při plánování kampaní.
Co musí o Google Analytics 4 vědět každý PPC specialista?
André Heller (andreheller.cz)
Nadupaná přednáška o GA4, kde se probraly:
- Hlavní rozdíly mezi návštěvou v GA4 a UA.
- Reporty pro PPC speciality.
- Importy nákladů do GA4.
- Limity GA4.
Hlavní sdělení: dnešní weby jsou o událostech, změnil se přístup.
Prezentace: Co musí o Google Analytics 4 vědět každý PPC specialista?.
Poučení: Začněte používat GA4. Doplňte si mezery ve vzdělání. Už je vážně nejvyšší čas.
SATO aneb jak přemýšlet nad stavbou účtu Google Ads
David Janoušek, Jan Janoušek (taste.cz)
Přednáška o tom, jak strukturovat kampaně pomocí metody Hagakure, Royal Berl a Royal Shop.
Výhody:
- Na kampaně snadno aplikujete automatické strategie (sestavy dělíte minimálně, pracujete s volnou shodou).
- Díky metodě Royal Perl budete mít levnější cenu za proklik.
Nevýhody:
- Obecnější inzeráty.
- Kampaně vytvořené metodou Hagakure neaimportujete do Skliku (využívají DSA, RLSA).
Více zjistíte z článků od Hanky Kobzové:
- Royal Berl: levné prokliky z vyhledávací kampaně.
- Hagakure: moderní struktura vyhledávání pro Google Ads.
Prezentace: SATO aneb jak přemýšlet nad stavbou účtu Google Ads.
Poučení: Rozšiřte si obzory. Pozor ale, že tyto inovace těžko nevuyžijete v Skliku. Zvažte tedy, zda se Vám opravdu vyplatí nasadit.
AI pro PPC: Mezi hypem a realitou
Ladislav Vitouš (vitousladislav.cz)
Přednáška o tom, jak může PPC specialista využívat AI pro svoji práci.
Namátkou:
- Tvorba podkladů pro RSA inzeráty.
- Pomoc s texty na vstupní stránky.
- Inspirace na klíčová slova.
- Psaní scriptů.
- Funkce do Excelu či Google tabulek.
Prezentace: AI pro PPC: Mezi hypem a realitou.
Poučení: Čím kvalitnější zadání, tím lepší výsledek. Hlavně si ověřujte informace, které Vám AI poskytne.
Zasáhněte svoji cílovou skupinu přesně a spolehlivě (i bez cookies)
Jiří Novotný (Seznam.cz)
Jiří přednášel o RTB reklamě na Seznamu. Jaké jsou možnosti cílení a jak technicky funguje.
Prezentace: Zasáhněte svoji cílovou skupinu přesně a spolehlivě (i bez cookies).
Poučení: RTB přináší velmi zajímavé možnosti cílení. Nezapomínejte na něj.
Optimalizujte nejen kampaně, ale i sebe
Libor Mattuš (libormattus.com)
Tato přednáška byl takový výdech a nádech PPC Restartu. Vztyk. Sednout. Vztyk. Sednout.
Prezentace: Optimalizujte nejen kampaně, ale i sebe.
Poučení: Nezapomeňte se občas protáhnout. Kupte si polohovací stoly, ať můžete v práci i stát.
Jsou PPCčkaři diamanty ve světě reklamy?
Petra Nulíčková (petranulickova.cz)
Petra přinesla zajímavá statistická data o stavu uchazečů na poli on-line marketingu.
A co Vy? Kolik se Vám povedlo nasbírat diamantů? Pokud nevíte o co jde, koukněte do přednášky a najděte se.
Prezentace: Jsou PPCčkaři diamanty ve světě reklamy?.
Poučení: PPC specialistů je na pracovním trhu stále nedostatek. Ale je dobré mít přesah.
Facebook Ads: Jak z rozpočtů vytěžit maximum i v roce 2023
Aneta Hemerová (petrhandlir.cz)
Pěkná přednáška o Facebook kampaních.
Je lepší banner nebo obyčejná fotka?
V čem se vyplatí pitvat a co už je ztráta času?
Prezentace: Facebook Ads: Jak z rozpočtů vytěžit maximum i v roce 2023.
Poučení: Facebook reklama už není převážně o technickém nastavení. Je hlavně o dobrém produktu a jeho prezentaci.
Závěr 1
Navštívili jste některé předchozí konference? Zavzpomínejte. Minulé PPC Restarty vč. zhodnocení, jsou pořád k dispozici :-).
Závěr 2
Za mě TOP přednášky:
- Ako vyškálovať PMAX tak, aby sme dosiahli dvojnásobný obrat? – Lukáš Hvizdoš
- Co musí o Google Analytics 4 vědět každý PPC specialista? – André Heller
- AI pro PPC: Mezi hypem a realitou – Ladislav Vitouš
Jak už to bývá, některé přednášky zaujaly více, jiné méně. Každopádně, před všemi řečníky smekám a děkuji organizátorům za skvělou akci.
Těším se na příští PPC Restart. Díky, TasteSun.
Další zdroje
- AI restart 2024 – report - 30.03.2024
- AI restart 2023 – report - 23.06.2023
- PPC restart 2023 – report - 26.05.2023