Produktové PPC kampaně

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (2 votes, average: 5,00 out of 5)
produktove-ppc-kampane

Máte e-shop? Utrácíte příliš za PPC kampaně? A co produktové kampaně? Používáte?

Ne?! Tak se pojďte seznámit.

Produktové kampaně jsou taková hezká kombinace typických PPC kampaní a srovnávačů zboží. Uživatel ještě před kliknutím vidí aktuální dostupnost, cenu a případně i další proměnné, které jsou součástí XML feedu.

Proč?

  • Inzerát obsahuje informace o přesném názvu produktu, ceně, dostupnosti, případně i další doplňkové informace (doprava, bonusy pro zákazníky, apod.).Z tohoto důvodu na inzerát klikají uživatelé, kteří mají mnohem větší sklon k uskutečnění nákupu (konverzi).
  • Vyšší konverzní poměr, nižší náklady a velmi vysoké zacílení.
  • Automatické aktualizace – velmi důležitý aspekt. Inzeráty se aktualizují díky XML feedu.
  • Mnohem menší konkurence mezi inzerenty (zavedení není tak triviální jako běžné kampaně).

Kdy ANO

  • odpovídajicí marže (neinzerovat produkty s nízkou marží)
  • odpovídajicí cena produktu (odstranit produkty s nízkou cenou)
  • odpovídajicí průměrná objednávka (i přes nízkou cenu produktu a nízkou marži, může být velmi vysoká průměrná objednávka, nezapomínat tedy do úvahy zahrnout i průměrnou objednávku)
  • známé, vyhledávané zboží (pokud není zboží vyhledávané dle názvu, nemá smysl ho inzerovat)

Kdy NE

  • pokud vaše zboží není vyhledávané
  • nezobrazovat pokud zboží není skladem
  • nezobrazovat pokud je ukončen prodej

Tvary inzerátů

  • plně využívat možnost dynamického vkládání informací
  • cena (klidně i do Nadpisu inzerátu)
  • dostupnost
  • do textu vkládat přímo výhody daného produktu (nikoli tedy obecné informace)
  • vkládat bonusy pro zákazníky (např. 3 roky záruka)
  • příznaky (akce, výprodej)

používat názvy produktů bez:

  • obecných výrazů  (často před názvem produktu)
  • bez upřesňujících informací (často za názvem produktu)

Specifikace

Požadavky na inzeráty:

  • Nadpis: 25 znaků
  • První řádek: 35 znaků
  • Druhý řádek: 35 znaků
  • URL: 35 znaků

Mít možnost přímo na detailu položky vytvářet inzeráty. Vhodné by bylo mít možnost vkládat proměnné do vytvářených inzerátů:

  • cena
  • dostupnost
  • počet kusů na skladě
  • příznaky
  • výrobce
  • název produktu
  • cena dopravy
  • kategorie, ve které je produkt zařazen (bude toho vytvořena reklamní kampaň)

generování vlastního XML pro import

Struktura kampaní

  • kategorie produktů – kampaň
  • produkty – reklamní sestava

Tato struktura umožní vytvořit více variant v sestavě (např. dle shod (přesná, frázová)).

Implementace

Automatizace

Proč až takto detailně?

Je možné se obejít bez platby třetím stranám (PPC Bee, Adboost nebo Mergado) a napojit se na API Skliku i AdWords.

Chcete další PPC tipy?

Zkuste tento nástroj, kde jsou sestavené ověřené úkoly do checklistů od předních PPC specialistů:

Projděte si přes 120 úkolů z PPC v základní verzi ZDARMA.

Zdroje

Petr Jiránek
Follow me
Latest posts by Petr Jiránek (see all)
Odběr
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Nejvíce hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments