Máte e-shop? Utrácíte příliš za PPC kampaně? A co produktové kampaně? Používáte?
Ne?! Tak se pojďte seznámit.
Produktové kampaně jsou taková hezká kombinace typických PPC kampaní a srovnávačů zboží. Uživatel ještě před kliknutím vidí aktuální dostupnost, cenu a případně i další proměnné, které jsou součástí XML feedu.
Proč?
- Inzerát obsahuje informace o přesném názvu produktu, ceně, dostupnosti, případně i další doplňkové informace (doprava, bonusy pro zákazníky, apod.).Z tohoto důvodu na inzerát klikají uživatelé, kteří mají mnohem větší sklon k uskutečnění nákupu (konverzi).
- Vyšší konverzní poměr, nižší náklady a velmi vysoké zacílení.
- Automatické aktualizace – velmi důležitý aspekt. Inzeráty se aktualizují díky XML feedu.
- Mnohem menší konkurence mezi inzerenty (zavedení není tak triviální jako běžné kampaně).
Kdy ANO
- odpovídajicí marže (neinzerovat produkty s nízkou marží)
- odpovídajicí cena produktu (odstranit produkty s nízkou cenou)
- odpovídajicí průměrná objednávka (i přes nízkou cenu produktu a nízkou marži, může být velmi vysoká průměrná objednávka, nezapomínat tedy do úvahy zahrnout i průměrnou objednávku)
- známé, vyhledávané zboží (pokud není zboží vyhledávané dle názvu, nemá smysl ho inzerovat)
Kdy NE
- pokud vaše zboží není vyhledávané
- nezobrazovat pokud zboží není skladem
- nezobrazovat pokud je ukončen prodej
Tvary inzerátů
- plně využívat možnost dynamického vkládání informací
- cena (klidně i do Nadpisu inzerátu)
- dostupnost
- do textu vkládat přímo výhody daného produktu (nikoli tedy obecné informace)
- vkládat bonusy pro zákazníky (např. 3 roky záruka)
- příznaky (akce, výprodej)
používat názvy produktů bez:
- obecných výrazů (často před názvem produktu)
- bez upřesňujících informací (často za názvem produktu)
Specifikace
Požadavky na inzeráty:
- Nadpis: 25 znaků
- První řádek: 35 znaků
- Druhý řádek: 35 znaků
- URL: 35 znaků
Mít možnost přímo na detailu položky vytvářet inzeráty. Vhodné by bylo mít možnost vkládat proměnné do vytvářených inzerátů:
- cena
- dostupnost
- počet kusů na skladě
- příznaky
- výrobce
- název produktu
- cena dopravy
- kategorie, ve které je produkt zařazen (bude toho vytvořena reklamní kampaň)
generování vlastního XML pro import
Struktura kampaní
- kategorie produktů – kampaň
- produkty – reklamní sestava
Tato struktura umožní vytvořit více variant v sestavě (např. dle shod (přesná, frázová)).
Implementace
Automatizace
- PPC Bee ( www.ppcbee.cz ) – doporučuji
- Adboost
- Mergado
Proč až takto detailně?
Je možné se obejít bez platby třetím stranám (PPC Bee, Adboost nebo Mergado) a napojit se na API Skliku i AdWords.
Chcete další PPC tipy?
Zkuste tento nástroj, kde jsou sestavené ověřené úkoly do checklistů od předních PPC specialistů:
Projděte si přes 120 úkolů z PPC v základní verzi ZDARMA.
Zdroje
- http://blog.h1.cz/aktualne/premyslite-jak-pred-vanoci-vytunit-produktove-ppc-kampane/
- http://onsad.cz/492/dalsi-ppc-produktove-kampane/
- http://www.marketingovenoviny.cz/marketing_12277/
- http://www.slideshare.net/NetDirect/optimalizujte-ppc-kampan-efektivn
- http://www.beemarketing.cz/jak-to-funguje
Latest posts by Petr Jiránek (see all)
- AI restart 2024 – report - 30.03.2024
- AI restart 2023 – report - 23.06.2023
- PPC restart 2023 – report - 26.05.2023