Rady pro psaní textů (nejen) na web

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (3 votes, average: 4,00 out of 5)

Píšete texty na web?

Dodržujte, alespoň do začátku, obecně platná pravidla pro psaní textů. Lidem se budou vaše články lépe číst.

Pokud budete dělat dobré nadpisy a chytlavé perexy (úvodníky), budou na ně klikat jak zběsilí.

Nu a až ty pravidla budete znát a dodržovat, tak je klidně (některá) porušujte.

Obecně platné rady

  1. lidé nečtou – skenují, proto i princip obrácené pyramidy – to důležité na začátek (čte až 5x více lidí)
  2. dobře, dobře, tak čtou, ale jenom to, co je fakt zajímá
  3. krátké věty, minimum souvětí a složitých větných konstrukcí
  4. krátké odstavce, ideálně 3 – 5 řádkové odstavce o kratších větách
  5. nepoužívat odstavce přes celou šíři stránky
  6. zlatý řez (řekněme 1/3:2/3 obsahu – ideálně obrázek (1/3), text (2/3))
  7. strukturované texty
    • používat nadpisy
    • používat odrážky
    • pokud je to možné používat tabulky
    • doprovázet texty obrázky, pokud mají smysl
  8. vkládat Call to Action (CTA) – Výzvu k akci
    • na konci pod textem, článkem
    • pokud to situace dovolí, tak i v obsahu článku (pozor, ale, aby nebyl čtenář z článku odveden před dočtením důležitých informací)
    • CTA pokud je jako odkaz vložit klíčová slova
  9. úderné nadpisy
    • použití čísel
    • použití extra znaků
    • použití “magických” slov – Akce, Zdarma, Sleva
    • otevření otázky > odpověď v článku
    • vice o nadpisech se můžete dočíst v článku: Vymačkejte svoje PPC jak citrón (ne, aby jste na ten odkaz klikli než tenhle článek celý dočtete ;-), viz. bod 8.)
  10. úderné perexy (úvodníky)
  11. nepoužívat trpný rod
  12. neslibujte v textech něco co není pravda, hlavním měřítkem je konverze
  13. texty provazujet pomocí interních odkazů
  14. v odkazech klíčový slova – nejen kvůli SEO, ale i aby byl čtenář ujištěn kam daný odkaz vede a co ho tam čeká
  15. kreativita
  16. nastavený styl komunikace
  17. mluvte jazykem mého kmene
  18. škrtat, škrtat a škrtat
  19. vzpomínáte na maturitu a slohovou práci? takže neutíkat od tématu 😉
  20. ideálně pracovat ve dvou a články si navzájem nechat kontrolovat
  21. zvýraznění v obsahu (tučně, kurzíva nee – špatně se čte)
  22. pokud to je možné použít známé symboly, značky a certifikace (táhnou pozornost, zvyšují důvěryhodnost)
  23. použití V a v – nu jednou stanovit a pak používat

Odkud je čerpáno?

Hlavně ze školení o copywritingu Marka ProkopaRicharda Dobiáše, na kterých jsem v minulosti byl.

Je to konečné?

Ale kdeže, seznam bude nahodile rozšiřován.

Kam dále?

  • mrkněte na na již uvedený odkaz, postupy zkuste při psaní nadpisů a perexů
  • studujte, u lepších na copy než jsem já, u těch, kteří se denně psaním textů živí

Zajímáte se o SEO a PPC?

Zkuste tento nástroj, kde jsou sestavené aktuální ověřené úkoly a postupy do checklistů od předních SEO a PPC specialistů:

Projděte si přes 260 úkolů z PPC a SEO v základní verzi ZDARMA.

Petr Jiránek
Follow me
Latest posts by Petr Jiránek (see all)
Odběr
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Nejvíce hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments