Píšete texty na web?
Dodržujte, alespoň do začátku, obecně platná pravidla pro psaní textů. Lidem se budou vaše články lépe číst.
Pokud budete dělat dobré nadpisy a chytlavé perexy (úvodníky), budou na ně klikat jak zběsilí.
Nu a až ty pravidla budete znát a dodržovat, tak je klidně (některá) porušujte.
Obecně platné rady
- lidé nečtou – skenují, proto i princip obrácené pyramidy – to důležité na začátek (čte až 5x více lidí)
- dobře, dobře, tak čtou, ale jenom to, co je fakt zajímá
- krátké věty, minimum souvětí a složitých větných konstrukcí
- krátké odstavce, ideálně 3 – 5 řádkové odstavce o kratších větách
- nepoužívat odstavce přes celou šíři stránky
- zlatý řez (řekněme 1/3:2/3 obsahu – ideálně obrázek (1/3), text (2/3))
- strukturované texty
- používat nadpisy
- používat odrážky
- pokud je to možné používat tabulky
- doprovázet texty obrázky, pokud mají smysl
- vkládat Call to Action (CTA) – Výzvu k akci
- na konci pod textem, článkem
- pokud to situace dovolí, tak i v obsahu článku (pozor, ale, aby nebyl čtenář z článku odveden před dočtením důležitých informací)
- CTA pokud je jako odkaz vložit klíčová slova
- úderné nadpisy
- použití čísel
- použití extra znaků
- použití “magických” slov – Akce, Zdarma, Sleva
- otevření otázky > odpověď v článku
- vice o nadpisech se můžete dočíst v článku: Vymačkejte svoje PPC jak citrón (ne, aby jste na ten odkaz klikli než tenhle článek celý dočtete ;-), viz. bod 8.)
- úderné perexy (úvodníky)
- nepoužívat trpný rod
- neslibujte v textech něco co není pravda, hlavním měřítkem je konverze
- texty provazujet pomocí interních odkazů
- v odkazech klíčový slova – nejen kvůli SEO, ale i aby byl čtenář ujištěn kam daný odkaz vede a co ho tam čeká
- kreativita
- nastavený styl komunikace
- mluvte jazykem mého kmene
- škrtat, škrtat a škrtat
- vzpomínáte na maturitu a slohovou práci? takže neutíkat od tématu 😉
- ideálně pracovat ve dvou a články si navzájem nechat kontrolovat
- zvýraznění v obsahu (tučně, kurzíva nee – špatně se čte)
- pokud to je možné použít známé symboly, značky a certifikace (táhnou pozornost, zvyšují důvěryhodnost)
- použití V a v – nu jednou stanovit a pak používat
Odkud je čerpáno?
Hlavně ze školení o copywritingu Marka Prokopa a Richarda Dobiáše, na kterých jsem v minulosti byl.
Je to konečné?
Ale kdeže, seznam bude nahodile rozšiřován.
Kam dále?
- mrkněte na na již uvedený odkaz, postupy zkuste při psaní nadpisů a perexů
- studujte, u lepších na copy než jsem já, u těch, kteří se denně psaním textů živí
Zajímáte se o SEO a PPC?
Zkuste tento nástroj, kde jsou sestavené aktuální ověřené úkoly a postupy do checklistů od předních SEO a PPC specialistů:
Projděte si přes 260 úkolů z PPC a SEO v základní verzi ZDARMA.
Latest posts by Petr Jiránek (see all)
- AI restart 2024 – report - 30.03.2024
- AI restart 2023 – report - 23.06.2023
- PPC restart 2023 – report - 26.05.2023