Remarketing. Ostrá zbraň, kterou v PPC kampaních využíváme již řadu let. Už ale méně z nás ale používá remarketing i ve vyhledávací síti – RLSA, který umožňuje Google Ads (dříve AdWords). Přitom se v této kampani může skrývat zlatý důl tržeb. Stačí s ní šikovně pracovat. Pojďme se na ni podívat zblízka.
Běžné kampaně ve vyhledávání chcete mít co nejkonkrétnější. Optimalizací PPC se v ideálním světe dostáváte do stavu, co vyhledávací dotaz, to extra sestava. V RLSA na to jdeme jinak.
Tipy a triky k RLSA
Obecná klíčová slova
Používejte obecná klíčová slova. Za normální situace asi nebudete cílit na obecné klíčové slovo „jezírka“. Kdy jindy, než u zákazníků, která vás znají, máte tu možnost?
Zkuste použít i klíčová slova s volnou shodou
Ano. Volná shoda je sice někdy dobrý sluha, ale pekelně zlý pán. Není (téměř) nic horšího, než když zapomenete přidat multiplikátor a pak se křižujete nad vyhledávacími dotazy a utraceným rozpočtem. Tady ji ale použít můžete. Opatrně. Klidně si pro jistotu vytvořte extra sestavu jen pro klíčové slovo s volnou shodou, ať jej máte pod kontrolou. Pamatujte, že budete vidět i na synonyma, či příbuzné výrazy.
Nezapomeňte kampaň pravidelně kontrolovat. Alespoň zezačátku. Hlavně vyhledávací dotazy. Jednak, abyste se chránily a také proto, že určitě narazíte na příležitosti, na které můžete cílit i v klasických akvizičních kampaních ve vyhledávací síti.
Vylučujte
Nezapomeňte v RLSA kampani, kde zpravidla míříte obecnými klíčovými slovy, vylučovat. A to konkrétní slova, na které máte z minulosti extra sestavy. Např. plastová jezírka 1000 l. Přece návštěvníky nechcete posílat na obecnou stránku s jezírkovým sortimentem, když máte vypiplané inzeráty na 1000l plastové nádrže.
Používejte dlouhá remarketingová publika
Ano, obecně čím kratší, tím lepší. Ale pokud chcete cílit v RLSA i na lidi, kteří byli v minulosti spokojení a nakoupili (a to chcete), často s kratšími publiky nedosáhnete minimální velikosti publika. Ve vyhledávací síti nikoho neobtěžujete, jako v obsahovce. Lidi sami aktivně projevili o oblast zájem.
Takže klidně pracujte třeba s:
- 30 denními publiky s lidmi, kteří navštívili web.
- Ročními publiky s lidmi, kteří u vás nakoupili. Nakoupili – prošli váš web, dali jste jim, co potřebovali. Takže když už nakoupili jednou, pravděpodobně se nikde nazaseknou a nakoupí znovu.
- Využijte i opuštěný košík. Publika ale budete mít často hodně malá, takže musíte využít delší období.
Segmentujte
- Co publikum, to extra sestava.
- Dále rozdělejte sestavy dle klíčových slov. Ideálně mějte extra sestavu na:
- volnou shodu,
- modifikovanou a frázovou shodu,
- přesnou shodu.
- Pro kontrolu: budete-li cílit na 2 publika – navštívili web a nakoupili, budete mít v kampani 6 sestav.
Hrajte si s inzeráty
…stejně jako s remarketingem v obsahové síti. „Nově dárek k nákupu“, „Už jste u nás nakoupili“ a další. Vy si poradíte.
Výhody
- Můžete cílit na obecná klíčová slova ve vyhledávací síti, která jsou jinak příliš drahá.
- Nemusíte se bát použít volnou shodu a získat širší zásah.
- Díky obecnému cílení získáte příležitosti k akvizičním kampaním ve vyhledávací síti.
- Můžete si hrát s inzeráty. Mluvit remarketingovým tónem.
Nevýhody
- Sklik zatím RLSA neumí (ke dni 20.9. 2018).
Dejte si pozor
- Pokud řádně nenastavíte vyloučení, můžete lidi posílat na obecnou cílovou stránku a ochuzovat tak své vymazlené konkrétní sestavy.
- Ohlídejte si flexibilní zásah. Nastavte Cílení, ne Pozorování. Ať neproinzerujete kalhoty.
Podmínky
- Musíte mít nastavený remarketingový kód na webu. (bez něho vám nepoběží ani klasický remarketing v obsahové síti).
- Velikost publika – minimálně 1000 uživatelů ve vyhledávací síti. Jinak se reklamy nebudou zobrazovat.
Postup nastavení RLSA kampaně
- Vytvořte kampaň stejným způsobem, jako vytváříte kampaně ve vyhledávácí síti.
- Sestavám přidejte publika s flexibilním zásahem Cílení.
- Přidejte vylučující slova:
- Obecná, nerelevantní, která vylučujete i v klasické vyhledávací síti.
- Ta, na která již máte konkrétní sestavy.
Pokud kampaň tvoříte v rozhraní Google Ads, systém vás po kliknutí na Publika navede sám. Pozor, předvyplněné je Pozorování.
Pozor na to, pokud kampaň vytváříte v AdWords Editoru. Přejděte na reklamní sestavu a kliněte na Flexibilní zásah. Defaultně máte u všech sestav nastavení Pozorování. Změňte na Cílení. Viz screen.
Optimalizace
- Kontrola vyhledávacích dotazů.
- Tvorba nových sestav na výrazy, které fungují.
- Tvorba nových sestav s kratšími publiky s vyšší cenou za proklik.
- Sbírání příležitostí pro tvorbu nových konkrétních sestav ve vyhledávací síti.
- Případně přidávání vylučujících slov (ale opatrně, pamatujte, že pracujete s lidmi, kteří již s vámi přišli do styku).
Strategie
- Cílení na produkty s delším nákupním cyklem s vyšší cenou za proklik.
- Změna Landing Page (vstupní stránky). Zkuste cílit např. na stránku s akcí.
- Cílení na klíčová slova, která by byla v akvizici drahá. Případně na slova, která jste v minulosti vypli, jelikož se nevyplácela.
- A další.
Chcete aktuální informace o PPC?
Potřebujete si zkontrolovat zda máte svoje PPC kampaně v Google ADS nastaveny správně?
Pak zkuste tento nástroj, kde jsou sestavené aktuální ověřené úkoly a postupy do checklistů od předních PPC specialistů:
Projděte si přes 120 úkolů z PPC v základní verzi ZDARMA.
Další zdroje
- Oficiální nápověda AdWords – Remarketingové seznamy pro reklamy ve vyhledávání
- TyInternety – RLSA – Zužitkujte v reklamě ve vyhledávání to, co víte o svých návštěvnících. Aneb jak na remarketing
- Blog AcomWare – RLSA – remarketingové seznamy po reklamy ve vyhledávání
- AI restart 2024 – report - 30.03.2024
- AI restart 2023 – report - 23.06.2023
- PPC restart 2023 – report - 26.05.2023