Vendor značky

Co je to Vendor značky? Vendor = výrobce, případně výhradní dovozce dané značky. Vendor marketing Vendor marketing se specializuje na vztahy s dodavateli. Vztah musí být oboustranně prospěšný, aby všichni dosáhli svého cíle. Pro e-shop je klíčový správný výběr dodavatele a nastavení spolupráce. Důležitá je hlavně: spolehlivost, stabilita, ochota pravidelná komunikace.  Komunikace je důležitá, jelikož kontroluje dodržování…

Brand Awareness – povědomí o značce

Co je to Brand Awarenes nebo-li Povědomí o značce? Pojmem Brand Awarenes je myšleno procento lidí z cílové skupiny, které zná danou značku. Vztahuje se ke značce, produktu, výrobku. Rozdělení Brand Awarenes Povědomí o značce se dělí na několik typů: Spontánní znalost značky – povědomí o značce se zjišťuje otázkou „Jaké znáte značky…?“. Otázka tedy může směřovat na značky…

Brand – značka

Co je to brand nebo-li značka? Brand je pomyslným mostem mezi firmou, výrobcem, dodávajícím a konečným zákazníkem. Zjednodušeně řečeno, jde o celkovou zkušenost a spokojenost se značkou. Před objednávkou a během ní, vč. následné péče. Důležité rysy pro brand Brand nejsou pouze viditelné věci, jako je logo, či obal výrobku. Důležité je i vnímání značky: jak vystupuje navenek, jak komunikuje na…

Archetyp

Co je to archetyp? Archetypy jsou již od nepaměti součástí bájí, pověstí a mýtů. Každá postava z pověsti je spojená s nějakým archetypem. Zjednodušeně řečeno – archetyp je vlastnost typická pro danou postavu. Příklady archetypů Hrdina: odvážné chování, Pečovatel: stará se o ostatní, Objevitel: udržuje si nezávislost, Kouzelník: vytváří proměnu. Celkem je archetypů 12. Mohou se mezi sebou překrývat,…

Ambasador značky

Co je to ambasador značky? Ambasador značky, nebo-li anglicky Brand Ambassador. Většinou jde o influencera, který je spojený s určitou značkou. Spolupráce ambasadora se značkou Spojení ambasadora a brandu mohlo vzniknout: spontánně – ambasador má značku rád, domluvenou marketingovou spoluprácí. Ambasadoři spolupracují se značkou za úplatu – buď za plat nebo provize. Může se jednat i o zaměstnanci firmy. Spolupráce…

Influencer

Co je to infuencer? Influencer = ovlivňující. Tedy člověk, který ovlivňuje výrazné množství lidí. Ať už je to názory, myšlekami, či postojem. V současné době se ve velké míře jedná o blogery, youtubery, instagramery a další. Může jít ale i lidi v politice, ekonomii, nebo jiném oboru. Influencer marketing Zapojení významné osobnosti do propagace značky. Jedná se jak o tradiční blogery,…