Autoresponder

Co je to autoresponder? Autoresponder, nebo-li Automatický odpovídač. Pojem pochází z oblasti e-malingu. Jedná se o e-maily, které se automaticky rozesílají do schránek kontaktům z databáze. Typy autoresponderů Autoresponder spojený s nějakou akcí. Např. e-mail zaslaný po uskutečnění objednávky, vyplnění formuláře, nebo registrace do newsletteru. Časový autoresponder. E-maily, které pravidelně chodí po určitém časovém intervalu. Např. po týdnu, či měsíci. Využívá se např. u několikadílných e-booků, či seriálových…

Transakční e-maily

Co jsou to transakční e-maily? Transakční e-maily jsou automaticky odesílané zprávy, vyvolané nějakou akcí. Např. potvrzením objednávky nebo registrací do newsletteru. Narozdíl od typických marketingových zpráv, na transakční e-maily často čekají. Potřebují je. Typické příklady transakčních e-mailů Potrvzení objednávky z e-shopu. Obvykle vč. údajů zadaných při objednávce a výpisu objednaných produktů. Registrace do newsletteru. Registrace do e-shopu. Údaje o doručení…

Trigger – spouštěč

Co je to trigger? Trigger = spuštěč. Spuští nějakou událost. Běžně se s triggerem setkáme např. v e-mail marketingu, při práci s GTM, nebo databázemi (jazyk SQL). Příklady využití triggerů v on-line marketingu Trigger v e-mail marketingu Na základě události, kterou uživatel udělá, mu systém pošle e-mail. Může se tedy jednat o: transakční e-maily, případně autorespondery spojené s nějakou akcí. Trigger v GTM V…

Open rate

Co je to open rate? Open rate (OR), nebo-li česky Míra otevření. Jedná se o metriku spadající do e-mailingu. Udává se v procentech a vypovídá o poměru otevřených a odeslaných e-mailů. Výpočet open rate  OR = počet otevřených e-mailů / počet odeslaných e-mailů * 100 [%] Příklad: Odešleme 1000 e-mailů svým uživatelům z databáze. E-mail otevře 200 uživatelů. OR = 200…