URL – Uniform Resource Locator

Co je to URL? URL (Uniform Resource Locator) je univerzální adresa, která udává umístění internetového zdroje, jako je například webová stránka nebo obrázek. Tyto adresy umožňují uživatelům snadno najít a přistupovat k různým zdrojům na Internetu. URL se skládá z několika částí, jako jsou: Protokol: určuje, jakým způsobem se má komunikovat se serverem, například http nebo https. Název…

Crawl budget

Co je to Crawl budget? Crawl budget je objem stránek, které je vyhledávací robot schopen navštívit za určité časové období. Např. za 1 den. Roboti totiž při jedné návštěvě často neprocházejí všechny stránky, ale pouze zlomek. Např. 1/2, či 8/10.  Přiřazování Crawl budgetu Velikost přiřazování Crawl budgetu závisí na: Crawl demand (nebo-li kolik si web zaslouží pozornosti): Autorita domény….

Redirect – přesměrování stránky

Co je to redirect? Redirect, nebo-li česky Přesměrování. Slouží k přesměrování jedné URL adresy na jinou.  Příklad přesměrování stránek Provádíme redesign webu. Máme stránku A, jejíž URL adresa zanikne. Pokud ji pouze odstraníme z webu, zbude nám stránka s chybou 404. Na tuto stránku se však stále dostanou návštěvníci, např. z vyhledávání. Stránka A je totiž pořád zaindexovaná. Řešením je redirect….

Canonical (kanonické) URL

Co je to canonical (kanonické) URL? Canonical je prvek, pomocí kterého lze řešit duplicitu stránek na webu. Cílem je zjednodušit strukturu URL adres. Používá se hlavně u rozsáhlejších e-shopů. Časté příklady využití canonical U filtrů na e-shopu, které mají extra URL adresu. Např. domena.com/produkt?sort=name, domena.com/produkt?sort=name?sort=id apod. Stránkování, které není důležité z pohledu vyhledávačů. Duplicitní verze webu pro jiné…

Index a indexace stránek

Co je to indexace stránek? Indexace stránek je proces, při kterém vyhledávací robot prochází obsah webových stránek a ukládá si je do databáze. Tím vyhledávací robotem je např. Seznam bot, Google bot, Bing bot apod. Záleží na konkrétním vyhledávači. Proces vyhledávání Jakmile uživatel zadá dotaz do vyhledávacího pole, vyhledávač zobrazí výsledky, které má uložené právě v databázi. Zobrazí výsledky…

Robots.txt

Co je to robots.txt? Robots.txt = soubor v textovém formátu pro Vyhledávací roboty Google, Seznamu aj. Ze souboru zjistí, které stránky nemají procházet. K čemu je robots.txt dobrý? Většinou nechcete, aby všechny stránky vašeho webu byly k nalezení ve výsledcích vyhledávání – SERP. Standardně zakazujeme přístup do složky s administračním systémem. Některé CMS systémy mají Robots.txt vyřešený již po instalaci. Říkají robotům, ať…

Sitemap – mapa stránek

Co je to sitemap – mapa stránek? Sitemap, nebo-li česky Mapa webu. Jedná se o soubor na webu ve formátu XML. Obsahuje seznam odkazů na všechny stránky webu, o nichž by měl vyhledávač vědět. Účel sitemap.xml Účelem mapy webu je pomoci vyhledávačům s posouzením obsahu webu. Obsahuje totiž např. tyto informace: jaké URL indexovat, jak často stránky indexovat, datum,…