Persona

Co je to persona? Persony jsou lidé, pro které se vytváří a upravuje obsah webu. Potencionální návštěvníci, či zákazníci. Mohou být jak reální, tak zcela vymyšlení. Co člověk, to persona. Jsou to typičtí návštěvníci webu, kterým by měl web uspokojit jejich potřebu. Data pro jejich vytváření se získávají např. na základě diskusních fór, či výzkumů. Proč vytvářet persony? Každý…

Social Proof

Co je to Social Proof? Mnoho z nás se rozhoduje podle chování ostatních. Co nakupují, jakého řemesníka objednávají, nebo zda přejdou přechod na červenou. Záleží na míře nejistoty, jak moc dané osobě důvěřujeme a také na množství lidí, kteří volí stejné řešení. Využití Social Proof v marketingu Příklady využití Social Proof. Recenze Např. na srovnávačích zboží. Mnoho lidí…

SWOT analýza

Co je to SWOT analýza? SWOT = Strenghts, Weaknesses, Opportunities a Threats. Tedy Silné stránky, Slabé stránky, Příležitosti a Hrozby. Používá se ke zjištění stavu projektu. SWOT analýza – příklady SWOT analýza je matice, do které se zapisují silné a slabé stránky, příležitosti a hrozby. Silné stránky Něco, co můžeme ovlivnit. Jsme v tom dobří. Silnou stránkou může být např.: kvalitní…

Doprava zdarma

Co je to doprava zdarma? Doprava zdarma = stav, kdy nakupující na e-shopu nemusí platit za doručení zboží. Obvykle je podmíněná výší ceny objednávky (např. doprava zdarma nad 1 500 Kč).  Proč e-shopy nabízejí dopravu zdarma? Cílem obvykle bývá navýšení průměrné objednávky. Ideálně ještě v kombinaci se sdělením – nakupte ještě za xy Kč a máte dopravu zdarma. Dalším důvodem…