Standardní měření konverzí Zboží.cz

Co je Standardní měření konverzí? Standardní měření konverzí je vylepšené měření konverzí pro Zboží.cz. Kromě zaznamenávání nákupů a jejich hodnot řeší např. hodnocení a recenze zákazníků. Výhody a nevýhody Standardního měření konverzí Oproti původnímu (omezenému) měření konverzí má standardní tyto plusy a mínusy. Výhody Možnost využívání autobiddingu pro Zboží.cz díky napojení na API. Vyšší počet hodnocení a recenzí. Zboží.cz aktivně pracuje…

Facebook pixel

Co je to Facebook pixel? Facebook pixel je kód, který Facebooku umožňuje sbírat data o návštěvnících webu.  Proč Facebook pixel řešit? Facebook pixel umožňuje např. oslovit uživatele, kteří byli na webu (remarketing), vytvářet Lookalike publika, sledovat statistiky výkonu kampaní v rozhraní Facebooku, vyšší výkon reklam díky lešímu cílení Facebooku. Facebook pixel tedy poskytuje jak analytické data, tak…

Cookie

Co je to cookie? Cookies jsou textové soubory od konkrétního uživatele, které se ukládají na server přes webový prohlížeč. Cookies tedy zvyšují komfort užvatele. Není tedy nutné, aby informace zadával na stejném webu znovu. Prohlížeč mu je nabídne, protože je má uložené z minula. Na základě cookie si navíc prohlížeč pamatuje, že proběhlo přihlášení uživatele. Nemusí…

Měření konverzí

Co je to měření konverzí? Měření konverzí je bezplatný nástroj marketingových systémů, který umožňuje vyhodnocovat úspěšnost reklamy. Konverze je tedy možné měřit na např. v Skliku, Google Ads, Heurece, Zboží.cz a dalších srovnávačích. Typy konverzí Hard konverze Příklady „tvrdých“ prodejních konverzí: Tržby a objednávky z e-shopu. Odeslání poptávkového formuláře. Odeslání kontaktního formuláře. Soft konverze Příklady „měkkých“ podpůrných konverzí: Zobrazení kontaktní…

ROPO efekt

Co je to ROPO efekt? ROPO efekt  – Research Online Purchase Offline. Zákazníci vyhledají informace o zboží v on-line prostředí (dělají průzkum o produktu nebo službě). Následně nakoupí offline, tedy v kamenné prodejně nebo na pobočce. Toto chování zákazníků velmi komplikuje vyhodnocování online reklamy. Často se to týká hlavně výkonnostních marketingových kanálů jako jsou PPC reklamy. Měření ROPO efektu Ropo efekt lze měřit. Ovšem…

Trackovací (měřící) kód

Co je to trackovací kód? Trackovací, nebo-li měřící kód v jazyce Javascript. Sleduje aktivitu uživatele, shromažďuje údaje a odesílá. Bez nainstalovaného měřícího kódu se např. nesbírají data v Google Analytics nebo neměří konverze v PPC systémech. Příklady využití měřících kódů Měřící kód Google Analytics.  Měření konverzí v Skliku, Google Ads. Facebook pixel. Kódy pro remarketing. Měřící kód Google Optimize pro A/B…

GTM – Google Tag Manager

Co je to GTM – Google Tag Manager? Google Tag Manager = program na správu měřících kódů. Díky GTM odpadá nutnost kontaktu webmastera pokažké, když potřebujete vložit marketingový kód na web. Využití Google Tag Manager Nejčastěji při implementaci měřících kódů z marketingových a analytických nástrojů: Měřící kód Google Analytics. Nasazení událostí pro Google Analytics. Měření konverzí Google Ads,…

UTM parametr

Co je to UTM a UTM parametry? UTM – Urching Tracking Module – nebo-li měřící kód v URL adrese, který umožňuje sledovat, odkud zákazníci přišli.  Používá se pro generování údajů v Google Analytics (GA). Jednou z výhod on-line marketingu je, že umožňuje měřit efektivitu, vyhodnocovat, jak fungují marketingové kanály. Je ale třeba, krmit GA těmi správnými daty. UTM parametry…