Up-selling – navyšovací prodej

Co je to Up-selling? Up-selling – snaha zvýšit objednávku pomocí dražšího (lepšího) produktu. Případně prodávaný produkt povýšit doplňkovými službami.  Typicky se jedná o snahu prodat např. vyšší model mobilního telefonu. Aby tato obchodníkova aktivita nebyla pro zákazníky obtěžující, musí mít nabídka užitnou hodnotu. Up-sell vs. Cross-sell Up-sell se často plete se s pojmem cross-selling. Někdy však spolu oba pojmy…

Cross-selling – křížový prodej

Co je to Cross-selling? Cross-selling – česky křížový prodej, případně prodej napříč. Nejlépe vystihující a asi i nejčastěji používaný a zažitý je překlad související zboží.  Proč je cross-sell tak důležitý? Křížový prodej navyšuje průměrnou výši objednávky. Tím se pro obchodníka stává celá objednávka efektivnější a hodnotnější. Zákazníci, kteří dělají opakované nákupy. A ty získáme především přes zboží se spotřebním charakterem. Jako…