Not set

Co je to Not set? Narazili jste v Google Analytics na (not set) místo konkrétních dat? Často se jedná o špatné nastavení UTM parametru. Příčiny Not set Chybějící značkování v PPC reklamě Nemáte označkované kampaně, případně klíčová slova, či obsah reklamy. Google Ads má automatické značkování defaultně zapnuté, ale Sklik ne.  Automatické značkování I v případě automatického značkování může dojít…

Not provided

Co je to Not provided? Not provided, tedy anglicky „neposkytnuto“. Označení (not provided) se týká neplacených klíčových slov. Tedy přirozeného (organického) vyhledávání, narozdíl od (not set), které souvisí s placenou reklamou. Google šifruje vyhledávané dotazy a záměrně je nepředává do Google Analytics. Not provided v Google Analytics S inznačením se setkáme v přehledech klíčových slov. Místo konkrétního slova je…

Vícekanálové cesty

Co jsou to vícekanálové cesty? Vícekanálové cesty, nebo-li anglicky Multi-Channel Funnels. V Google Analytics jsou standardně všechny zásluhy připsané poslednímu zdroji, ze kterého návštěvník provedl konverzi. V přehledu Vícekanálové cesty je možné zjistit: jaké byly předchozí zdroje, kolik času uplynulo mezi první interakcí a nákupem. Vícekanálové cesty v Google Analytics Konverzní cesty jsou k nalezení pod přehledem Konverze ->…

Konverzní cesta

Co je to konverzní cesta? Konverzní cesta, nebo-li konverzní trasa. V Google Analytics jsou standardně všechny zásluhy připsané poslednímu zdroji, ze kterého návštěvník provedl konverzi. Jaké ale byly předchozí zdroje? A kolik času uplynulo mezi první interakcí a nákupem? Na to odpovídají právě konverzní cesty. Přehledy konverzních cest Konverzní cesty je možné nalézt v Google Analytics, pod přehledem Konverze…

Konverzní cíl

Co je to konverzní cíl? Konverzní cíl je stejný pojem, jako konverze a mikrokonverze. Kroky nebo krůčky, kdy se z návštěvníká stává zákazník. Cíl vždy záleží na konkrétním webu. Může jít jak o objednávku, tak třeba i o zobrazení kontaktu.  Příklady konverzního cíle On-line konverzní cíle Např. z e-shopu, či webu prezentující služby. Tedy on-line prostředí. Velmi dobře se měří, ať už…

CLV – hodnota zákazníka

Co je to CLV? CLV = Customer Lifetime Value, nebo-li hodnota zákazníka za celou dobu jeho působnosti. To znamená opakované nákupy a budování dlouhodobého vztahu. Výpočet hodnoty zákazníka Jeden z možných výpočtů : CLV = (tržby za rok * marže) / počet let, kdy u nás zákazník nakupuje. Proč pečovat o stávající zákazníky? Za stávajícího zákazníka utratíte v nákladech výrazně…

RFM analýza

Co je to RFM analýza? RFM analýza (anglicky RFM Analysis) = Recency, Frequency, Monetary value. Základní analýza o zákaznících a jejich chování z pohledu nakupování. Díky této analýze je možné více porozumět svým zákazníkům. Segmenty RFM analýzy RFM analýza dělí zákazníky do třech základních segmentů: Recency – počet dní od posledního nákupu („žhavost“ kontaktu). Frequency – frekvence, jak často nakupují. Monetary…