PCO – průměrná cena objednávky

Co je to průměrná cena objednávky? PCO = průměrná cena objednávky. Jednoduchá metrika, velmi často podceňovaná. Jedním z cílů prodejce by mělo být průměrnou výši objednávky navyšovat. Zvyšují se tak celkové tržby při zachování počtu objednávek. Jak vypočítat PCO? PCO = Obrat / Počet objednávek.  Obrat je tedy např. 1 000 000,- Kč bez DPH, dopravy a ostatních poplatků za měsíc….

Konverzní poměr

Co je to konverzní poměr? Někdy se udává také označení Míra konverze. Jedná se o poměr mezi návštěvníky, kteří provedli konverzi a všemi návštěvníky. Konverzní poměr je jeden ze základních KPI (klíčových ukazatelů výkonnosti). Značí zkatkou KP a udává se v procentech. Výpočet konverzního poměru KP = počet návštěvníků, kteří provedli konverzi / počet všech návštěvníků [ %…

Asistovaná konverze

Co je to asistovaná konverze? Asistované konverze se podílejí na objednávkách, kterým jsou nakonec konverze připsány. Stojí v cestě konečnému nákupu. S velkou pravděpodobností by bez asistované konverze výsledný nákup nenastal. Jak může asistovaná konverze vypadat Modelový příklad: Návštěvník klikne na PPC reklamu na Seznamu. Následně se na navštívený produkt proklikne z remarketingové reklamy Google Ads. Produkt si…

HEAT (teplotní) mapa

Co je to heat mapa? HeatMap, nebo-li česky Teplotní mapa. Graficky znázorňuje chování uživatele na webu. Každá hodnota mapy je reprezentovaná určitou barvou. Práce s heat mapou Teplotní mapa sleduje kurzor myši a zaznamenává kliknutí. Formou barev pak vyjadřuje pohyb uživatele na webu. Snadno lze tedy zjistit, která místa na stránce návštěvníka zajímají a jaká jsou naopak pro…

Ztracená zobrazení

Co jsou to ztracená zobrazení? Ztracená zobrazení říkají, v kolika případech se zobrazila reklama. Udává se v procentech. Pokud je Podíl zobrazení nižší než 100 %, reklama se nezobrazila ve všech možných případech. Proč řešit podíl zobrazení? S každým ztraceným zobrazením přicházíte o možný dosah reklamy. Inzerát se nezobrazí pokaždé, když uživatel projeví zájem. Což je problém…

Referral a referral návštěvnost

Co je to referral a referral návštěvnost? Referral značí to, že návštěvník přišel do kontaktu s webem z nějakého odkazu. Může se jednat o jiný web, zbožový srovnávač, ale třeba i vyhledávání obrázků. Údaje o referral návštěvnosti v Google Analytics Na obrázku jsou vidět návštěvy uživatelů z referralu pocházející z různých zdrojů. Po přepnutí na záložku Médium lze vidět čísla za celý referral (tedy…

Imprese

Co je to imprese? Imprese = zobrazení reklamy. Pochází ze slova Impress a znamená „zapůsobit“, „udělat dojem“. Tento údaj nám říká, kolikrát se reklamní inzerát zobrazil na webu, či v aplikaci. Imprese vs. zhlédnutí Imprese se často zaměňuje s pojmem zhlédnutí reklamy. Pro impresi není důležité, zda návštěvník reklamu viděl. Mohla se klidně zobrazit v dolní části stránky, kam uživat…

Transakce

Co je to transakce? Transakce = objednávka. Podobně jako u konverze se tedy jedná o splnění cíle na webu. Transakce vs. konverze Transakce zahrnují celkový počet objednávek. Konverze říká, zda návštěvník provedl objednávku. Pokud objedná několikrát za sebou, stále se to považuje za 1 transakci. Záleží však na nastavení každého systému. Např. konverze v Google Ads mohou být…