Organic – návštěvnost z vyhledávačů

Co je to organic návštěvnost? Organic značí to, že návštěvník přišel do kontaktu s webem z neplacených výsledků vyhledávání. V ČR tedy především z vyhledávačů Google a Seznam.cz. Organická vs. placená reklama ve vyhledávání Placené výsledky jsou označeny štítkem Reklama, případně Sponzorováno. Přirozené výsledky značení nemají. Údaje o organické návštěvnosti v Google Analytics Na obrázku je vidět, kolik uživatelů za zvolené časové…

Direct – přímá návštěvnost

Co je to direct? Direct, nebo-li přímá návštěvnost znamená, že uživatel zadal do prohlížeče URL adresu vaší domény rovnou do adresního řádku.  Údaje o přímé návštěvnosti v Google Analytics V Analytics je vidět kolik uživatelů za zvolené časové období přišlo přímo. Vč. porovnání s návštěvností z dalších zdrojů. Vždy se nemusí jednat o přímou návštěvnost. Může jít i o přístupy ze záložek…

Atribuce a atribuční modely

Co je to atribuce a atribuční model? Atribuce Přisuzování. Přiřazení vlivu. Přiřazení příčiny danému jevu.  Atribuce jako pojem samozřejmě není ryze marketinová záležitost. Přidělování podílu vlivu událostem se řeší ve všech možných oblastech. Atribuční modely Model na jakém budeme přisuzovat. Model můžete mít i svůj vlastní. Ovšem vždy je nutné plně rozumět modelu a mít k němu definici (popis). V…

CTR – míra prokliku

Co je to CTR? CTR – Click Through Rate = Míra prokliku. Jde o poměr lidí, kterým se reklama zobrazila a kteří se na ni proklikli. CTR je jedním z faktorů, který určuje kvalitu PPC reklamy. Výpočet Míry prokliku CTR = Prokliky / Zobrazení reklamy * 100 [%] Pokud se reklama zobrazí 1000x a získá 50 prokliků, CTR je…

Bounce rate – míra opuštění

Co je to bounce rate? Bounce Rate, nebo-li Okamžitá míra opuštění. Vyjadřuje procento lidí na webu, kteří přišli na vstupní stránku a už neprovedli žádnou další akci. Tzn., že již neklikli na žádnou jinou stránku, ani položku v menu. Vysoká míra bounce rate Možné důvody: Uživatel na vstupní stránce našel všechno, co potřeboval, vč. kontaktního formuláře. Neměl…

Konverze a mikrokonverze

Co je to konverze a mikrokonverze? Jak zjistit, zda se reklama vyplácí? Měřit. Měřit nejen hlavní konverze, ale i mikrokonverze – dílčí kroky nebo krůčky, kdy se z návštěvníká stává pomalu zákazník.  Co je to konverze? Pro jednodušší pochopení si můžeme konverzi definovat jako okamžik, kdy se z pouhého návštěvníka stává zákazník. Nejčastějším typem konverze je, pokud zákazník učiní…

ROAS – návratnost investice

Co je to ROAS? ROAS = Return on Ad Spend. Česky tedy Návratnost prostředků vynaložených do reklamy.  Umí odpovědět na otázku Kolik mi přinese 1 koruna investovaná do reklamy? Výpočet ROAS ROAS (v korunách) = příjmy / náklady [Kč] Příklad: Náklady do reklamy jsou 1 000 Kč. Příjmy z reklamy jsou 5 000 Kč. ROAS = 5 000 / 1 000 = 5 Kč….

ROI – návratnost investice

Co je to ROI? ROI = Return on Investment. Česky tedy Návratnost investic. Udává se v procentech. ROI vyjadřuje čistý zisk nebo ztrátu vzhledem k počíteční investici.  Výpočet ROI ROI = čistý zisk / náklady [%] Využití v praxi Především k vyhodnocování úspěšnosti kampaní. Nicméně u PPC reklamy spíše využijeme ROAS, protože čistý zisk jsme málokdy schopni přesně vyčíslit. Vedle…