Homepage

Co je to homepage? Homepage, nebo-li domovská stránka webu. Někdy také nazývaná jako hlavní stránka. Jedná se o úvodní stránku webové prezentace. Zobrazí se po zadání domény webu. Např. www.petrjiranek.cz. Obsah úvodní stránky Z úvodní stránky by mělo být na první pohled patrné téma, kterým se web zabývá.  Konkurenční výhody a USP. V čem je firma lepší než mraky dalších…

CAPTCHA

Co je to CAPTCHA? CAPTCHA je softwarový test, který slouží pro odlišení člověka od robota. Jedná se o zkratku Completely Automated Public Turing test to tell Computers and Humans Apart. Česky „plně automatický veřejný Turingův test k odlišení počítačů a lidí“. Jak CAPTCHA vypadá? Příklady CAPTCHA v obrázcích. Využití CAPTCHA CAPTCHA se používá tam, kde je třeba zamezit spamu….

FAQ – často kladené otázky

Co je to FAQ? FAQ = anglicky Frequently Asked Questions. Česky Často kladené otázky. Jedná se o seznam dotazů a detailních odpovědí, na které se uživatele často ptají. Původ FAQ Často kladené dotazy původně vznikly potřebou mít předem připravené otázky, na které se nováčci v diskuzních fórech často ptají. Odpovídat na každou otázku individuálně bylo zdlouhavé a unavující. Následně…

BFU – totálně debilní užvatel

Co je to BFU? BFU, anglicky Bloody Fucking User. Volný překlad je např. „Totálně debilní užvatel“. V češtině často „Běžný Franta uživatel“, „Blbý Franta uživatel“. Uživatel je někdy také označovaný jako „lama“. Charakteristika BFU Kliká myší kam jen to jde. Nepřemýšlí, nebo nemá žádné znalosti IT. Nicméně si obvykle myslí, že všemu rozumí. Následně je pak často…

Responzivní web

Co je to responzivní web? Responzivní web = takové webové stránky, které se přizpůsobí každému displeji s libovolným rozlišením. Ať už se jedná o mobil, tablet či desktop. Výhody responzivního webu Počet uživatelů, kteří hledají přes mobil, roste. Jsou zde i potencionální zákazníci. Lepší pozice v mobilním vyhledávání na Google.  Web je připravený pro každý displej. Odpadá tedy obava z předělání…

Favicon

Co je to favicon? Favicon je ikona stránky, se kterou se nejčastěji setkáte v kartách a záložkách prohlížeče. Většinou má podobu loga firmy. Umístění favicony S faviconou je možné se setkat např.: v kartách prohlížeče, v záložkách prohlížeče, nebo v mobilu. Výhody favicony Lepší orientace pro uživatele (větší odlišení webů v záložkách a kartách). Zvyšování brandu pro firmy. Vlastnosti favicony…

Cache paměť

Co je to cache (vyrovnávací) paměť? Cache paměť, nebo-li také vyrovnávací, případně dočasná paměť prohlížeče. Cache je nedílnou součástí webových prohlížečů. Jedná se o nástroj pro ukládání odpovědí, které přichází z webových serverů. Proč se cache paměť používá a jak funguje? Cache paměť slouží k uložení některých informací – dat, které přišly z webhostingu (serveru) do našeho prohlížeče (klienta). Těmi…

WireFrame – drátěný model

Co je to WireFrame nebo-li drátěný model? Kromě WireFrame, Drátěného modelu se ještě používá výraz Skica webu. Pomocí drátěného modelu se znázorňuje základní struktura webové stránky. Předchází samotným grafickým a programátorským pracem. Proč se WireFrame používá? Slouží jako podklad pro grafika a programátora. Podílí se na něm marketingové oddělení – např. SEO specialista, UX specialista, copywriter, případně další….