Po vydolování všech vyhledávacích dotazů přichází při tvorbě klasifikační analýzy klíčových slov asi ta nejdůležitější část – segmentace. Je třeba roztřídit jednotlivé fráze do různých šuplíčků a s těmi pak dále pracovat. Pojďme se podívat na nejčastější dimenze (šuplíčky), do kterých se dají klíčové fráze napasovat.
Může dojít k tomu, že poddimenze je důležitější než dimenze.
Každá dimenze se může hodit pro něco jiného. Pro kategorizaci webu (informační strukturu), pro určení parametrů, pro určení štítků (tagů). Pro copíka. Pro STDC. (více v článku k čemu se hodí Analýza klíčových slov a proč jí mít).
V dimenzi by měly být i synonyma, překlepy a zkratky. V případě potřeby je možné vytáhnout do vlastního přehledu. S dimenzí by mělo jít pracovat samostatně.
Může se z části použít automatizace např. pomocí skriptů v Open Refine nebo pomocí Marketing Mineru.
Před určením dimenzí je třeba udělat sběr dat a normalizaci.
- Kategorie
- Kategorie v e-shopu
- Služby v prezentačním webu
- Značky
(Audi, BMW, Škoda) - Parametry
- Rozměry (4×3, 6×4)
- Tloušťka (1mm, 1 mm, 1 milimetr)
- Barva (černá, červená)
- Materiál (kaučuk, PE, PVC)
- Obsah (čtverečních, m2, hektar, ha)
- Objem (l, litry, m3, kubík)
- Lokalita
- Země (Česká republika, Slovensko, Německo)
- Město (Praha, Brno, Ostrava, Olomouc)
- Kraj (olomoucký, hradecký)
- Oblast (pardubicko, hradecko)
- Cena
- hodnota (levné, drahé, nejlevnější, luxusní)
- tip (akce, sleva)
- výpočty (kalkulačky na cenu
- platba (na splátky, úvěr)
- Určení
- na (na okno, na dveře, na chalupu)
- do (do garáže, do bytu, do firmy)
- dle
- komu, pro (pro děti, dětské, pro dospělé)
- Vlastnosti
- Hodnotící
(test, recence, reference, hodnocení, zkušenosti, názory na) - Zjišťující
- Jak, jak na
- Kolik
- Návody, videonávody
- Kalkulačky (kalkulačka úspory), tabulky (tabulka dojezdu), výpočty (výpočet spotřeby)
- Vylučující
- Nežádoucí služby
- Nerelevantní slova
- Překlepy (má to být ve vlastní dimenzi nebo to má být součást hlavní dimenze)
- Zkratky (má to být ve vlastní dimenzi nebo to má být součást hlavní dimenze)
- AI restart 2024 – report - 30.03.2024
- AI restart 2023 – report - 23.06.2023
- PPC restart 2023 – report - 26.05.2023