Vymačkejte svoje PPC jak citrón

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (2 votes, average: 5,00 out of 5)
vymackejte-ppc-jako-citron

aneb otestujte pár rad a triků

Vylepšete svoje PPC inzeráty v Skliku, AdWords, ale i ostatních reklamních systémech.

Stačí chvilka, stačí málo a vaše inzeráty mohou být zajímavější, lepší a vydělávat mnohem více.

Donuťte uživatele klikat právě na Vás!

1/ Klíčové slovo v nadpisu a textu

Absolutně základní rada, klíčové slovo by mělo být obsaženo v nadpisu nebo textu inzerátu, případně na obou místech.

Příklad:

Klicove-slovo-v-nadpisu-i-textu-ppc-inzeratu-2
Klíčová slova v titulku a popisku PPC inzerátů. Zvyšte proklikovost umístěním klíčového slova do titulku i popisku.

Zdroj: Kampaň www.luckyglass.cz

Klicove-slovo-v-nadpisu-i-textu-ppc-inzeratu
Klíčová slova v titulku a popisku PPC inzerátů. Zvyšte proklikovost umístěním klíčového slova do titulku i popisku.

Zdroj: Kampaň www.spukem.cz

Základní záležitost – umístěte klíčová slova jak do titulku, tak do textu inzerátu. Kreativita a zkoušení si copy kousků je fajn, ale je dobré začít od základů. Tímto typem inzerátů začínám.

2/ Nadpis jako součást věty neboli

prodloužení titulku do druhého řádku.

Velmi účinná technika, kdy je nadpis část věty, která končí např. na prvním řádku. Ideálně pak, když nadpis končí slovesem nebo předložkou a “nutí” čtenáře inzerát dočíst.

Tento způsob zvyšuje CTR i relevantnost návštěvníka, návštěvník dočítá celý inzerát a nedochází k pouhému slepému klikání na klíčová slova v titulku.

Přestože je toto tak účinná technika psaní inzerátů dost se na ni zapomíná na úkor heslovitého vkládání klíčových slov do titulku.

Vyzkoušejte oba typy inzerátů (s pokračujícím titulkem a heslovitým titulkem) v jedné sestavě (nezapomeňte si nastavit rovnoměrné zobrazování inzerátů) a následně vyberte ten úspěšnější.

Mně funguje tento typ inzerátů v Skliku. V AdWords je to horší.

Tenhle tip pečlivě otestujte. U několika sestav si vytvořte dva různé inzeráty, pusťte na určité období a následně vyhodnoťte.

3/ Klíčové slovo v doméně

Můžete zkusit. Občas používám také. O efektu moc přesvědčen nejsem. Pokud budujete zároveň brand a máte název značky v doméně, asi bych spíše volil bez klíčového slova za lomítkem. Vynikne tak více brand.

Příklad:
www.webprezent.cz/tvorba-www vs. www.webprezent.cz

Klíčové slovo za lomítkem bude výrazně (tučně) pokud bude vyhledávácí výraz „tvorba www“.

Zkuste si s tím pohrát. Můžete např. použít variantu s www i bez www, nebo první písmeno velké.

Příklad:

4/ Výzva k akci (CTA – Call to action)

Nebojte se uživateli říci co má udělat. Palte to do něj, přeci potřebujete, aby klikl. Každé zobrazení inzerátu, kdy uživatel klikne na jiný výsledek než na váš inzerát snižuje CTR, a to přeci nechceme.

Příklad:

  • Zavolejte. Kontaktujte nás.
  • Vyzkoušejte. Otestujte. Porovnejte.
  • Odhalte. Zjistěte. Ověřte si.
  • Přihlašte se.

5/ Číslovky a Extra znaky

Pokud můžete, použijte čísla. Funguje to. Když čísla dávají smysl, o to lépe.

Podobný princip jako u čísel. Cokoliv co vytrhne uživatele ze skenování stránky s výsledky se počítá. CTR vám pofrčí nahoru, a o to přeci jde.

Použijte:

  • % & ! @ # $ ? () _
  • + – = * /
  • … > < :
  • 🙂 😉
  • no dobře, všechno tak úplně smysl nedává, ale snažte se 😉

Příklad:

 

Extra-znaky-v-textu-ppc-inzeratu

Zdroj: Kampaň www.afrodit.cz

6/ Extra inzeráty pro extra akce s extra copy

Máte extra akci na zboží? Tak to koukejte využít. Víte, že něco bude stát určité peníze? Tak šup s tím do extra kampaní a nezapomenout uvést částku.

 

Využil jsem znak „+“ a slovo Zdarma. Klíčové slovo v titulku i textu.
První věta tlačí na časovou tíseň, že akce nebude trvat do nekonečna.
Druhá část má úmyslně na konci číslo, tato část „vyčuhuje“ do prostoru.

7/ Co nejpřesněji popsat produkt

Vykašlete se na typická klišé – rychle, levně, apod. – popište raději přesněji produkt nebo službu. Zvýší se tak relevance.

Není nic horšího, než když máte vysoké CTR a žádné prodeje. To pak inzeráty vypadají super, ale vážení… nepřináší to prachy. Takže zřejmě slibujete vzdušné zámky a nějak zapomínáte, že je také musíte dodržet.

Sdělte opravdu hodnotné informace, např. kam všude dodáváte, jak rychle, za kolik peněz, apod.

Vypíchněte svoji konkurenční výhodu.
Odlište se, třeba komunikací.

8/ Využijte pocit nedostatku

Časová tíseň je Váš spojenec, stejně tak jako pocit nedostatku.

Příklad:

  • Poslední kusy na skladě.
  • Posledních 5 kusů na skladě.
  • Pospěšte, DD.MM. uzavíráme, končíme, šlus, už nebude.
  • Zítra už nebude.

9/ „Magická“ slova

Příklad:

  • Akce, Zdarma, Sleva – s mírou, nepřehnat
  • Bez závazků, Na zkoušku

A na závěr – dobrá rada nad zlato: TESTUJTE

Testujte, testujte a testujte. Můžete různé postupy kombinovat. Něco jiného bude fungovat v Skliku, něco jiného v AdWords, něco jiného ve vyhledávací síti a něco jiného v obsahové síti.

Vysoké CTR => lepší pozice + menší náklady => více návštěvnosti 😉

Chcete další PPC tipy?

Zkuste tento nástroj, kde jsou sestavené ověřené úkoly do checklistů od předních PPC specialistů:

Projděte si přes 120 úkolů z PPC v základní verzi ZDARMA.

Petr Jiránek
Follow me
Latest posts by Petr Jiránek (see all)
Odběr
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Nejvíce hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments