Inzerujete v Skliku?
Potom jste již určitě slyšeli o rozšíření, které Sklik v létě zavedl. Pokud pracujete s Adwords, bude vám připadat důvěrně známé. Jedná se o obdobu “Rozšíření o odkazy na podstránky” a má název Sklik Odkazy.
Proč se Sklik Odkazy zabývat?
- Vaše reklama bude více vidět – každé odlišení od konkurence se počítá.
- Získáte prokliky o které byste jinak mohli úplně přijít.
- Cena je stejná jako u prokliku na klasický inzerát – nic tedy neriskujete.
Ukázka rozšíření Sklik Odkazy
Jaké odkazy použít? Je to na vás:
- Chcete upozornit na stránku s výhodami e-shopu?
- Chcete se pochlubit svými referencemi?
- Nebo chcete propagovat konrétní podstránky s dalšími produkty, či službami?
Žádný problém. Na výše uvedeném obrázkovém příkladu je kombinace obojího. Sklik pak dle uvážení zobrazí 2 – 4 odkazy.
Odkazy je možné vytvářet na úrovni celé kampaně i sestavy. Dokonce je možné mít odkazy přiřazené pro celou kampaň i konkrétní sestavy (tyto odkazy budou upřednostněné).
Odkazy mám hotové. Proč se nezobrazují?
Stejně jako v Adwords, ani v Skliku nepočítejte s tím, že se vám odkazy k inzerátu vždy zobrazí. Aby se zobrazily, musí být splněny tyto podmínky
- zobrazení inzerátu na TOP pozici (1.,2., nebo 3.)
- vysoké CTR
- přihlíží se i na Skóre kvality klíčového slova.
Sklik dbá na to, aby inzeráty, které jsou opticky větší, byly i relevantní a kvalitní. Trochu problém může být skóre kvality. Váhu má totiž i hustota klíčového slova na cílové stránce (landing page). Můžete mít sice vysoké CTR i seberelevantnější stránku, ale skóre kvality mít 2-4.
Jak vyhodnotit úspěšnost Sklik Odkazů?
Musíte si vytvořit přehled:
- V pravém horním menu klikněte na “Statistiky”
- Klikněte na tlačítko “Vytvořit přehled”.
- V Typu přehledu zvolte možnost “Odkazy”
- Zvolte časové období, za které chcete zobrazit přehledy
- Vyberte si sloupce, příp. i konkrétní kampaně, které vás v přehledech zajímají
- Přehled pojmenujte (políčko “Název přehledu”)
- Klikněte na tlačítko “Vytvořit přehled”.
Ve statistikách máte seznam všech vygenerovaných přehledů. Pokud kliknete na název, máte přehed přímo v prostředí Skliku. Můžete si jej navíc stáhnout v CSV, TSV, HTML, či XML.
Nyní se podívejte na úspěšnost odkazů v jednotlivých kampaních. Pokud se rozšíření zobrazuje a dlouhodobě na něho nikdo nekliká, raději jej v dané kampani / sestavě vypněte, ať vám zbytečně nesráží kvalitu.
Shrnutí
Rozhodně vyzkoušejte. Už to, že váš inzerát opticky získá na síle je velké plus. Musíte však testovat – vytvářejte přehledy a kontrolujte – zda-li se na Odkazy kliká, kde je rozšíření úspěšné a kde naopak pouze navyšuje zobrazení bez prokliků.
Chcete vědět víc?
Přečtěte si základní vlastnosti z nápovědy Skliku.
Hodit se vám může i dynamické značkování UTM parametrů.
Chcete další PPC tipy?
Zkuste tento nástroj, kde jsou sestavené ověřené úkoly do checklistů od předních PPC specialistů:
Projděte si přes 120 úkolů z PPC v základní verzi ZDARMA.
- AI restart 2024 – report - 30.03.2024
- AI restart 2023 – report - 23.06.2023
- PPC restart 2023 – report - 26.05.2023